torstai 21. joulukuuta 2017

LUUKKU 21: MANTA


 
Luukku 21 on omistettu maailman parhaalle enkelikoiralle, Mantalle. Kuvituksena toimii koiran mukaan nimetty keppari-Manta, jota kävimme kuvaamassa muutama viikko sitten ihan mukavissa pakkasissa. Ratsastuskuvat on ottanut Pinja.

 
21.12. on mulle erityinen päivä, silloin on Mantan synttärit. On päiviä jolloin mä ikävöin Mantaa, mutta silti mä tiedän että sen on parempi nyt. Enkelikoirilla ei ole kipuja. Pahoittelen jo alkuun tökeröä tekstiä, tää ei oo helppo luukku tehdä vaikka Mantan kuolemasta aikaa onkin jo yli kaksi vuotta.

 
Manta oli yks ihanimmista olennoista joihin oon koskaan tutustunut. Luopuminen siitä oli hirveetä, enkä mä koskaan ees saanut jättää hyvästejä. Tää kaduttaa mua vieläkin. Me oltiin Mantan kanssa saman ikäisiä, kasvettiin yhdessä. 2015 kaikki muuttui, kun rakkaasta karvakaverista piti päästää irti, kun Mantaa alkoi vanhuuden vaivat painamaan pahasti.


 
Manta oli ihana nallekarhu, sitä oli ihana halata. Se rakasti meitä ja me rakastettiin sitä. Meidän perheen ensimmäinen koira. Sen kanssa koettiin paljon sen melkein 11 vuoden aikana. Mä mm. syötin mun veljen lego formulan sille, ja muistan kun se oli ihan littana nokasta ja reikäinen. Mä muistan myös kuinka onnellinen olin kun sain taluttaa Mantaa ihan ite ja yksin. Viimeisenä kesänä me käveltiin päivittäin aina meidän talon ympäri, ja mä olin niin ilonen kun mulle oltiin vihdoin annettu lupa käyttää sitä ulkona. Mä myös kuulemma ihan pienenä halusin syöttää herkkuja Mantalle, onneksi en päässyt syöttämään. Kun Manta oli kipeänä mä tein sille parane pian-kortin. Oonpa mä myös pienenä sen selässä istunut...

 
Mä tein joskus 2015 kepparin nimeltä Manta Fanta. Se oli punarautias puoliveritamma. Sen mä tein Mantan pohjalta. Se oli kaksipalainen, ja mä halusin tehä uuden version siitä. Niinpä mä ompelin punarautiaan kolmipalaisen, mutta se näyttikin ihan suokilta eikä puoliveriseltä. Niinpä Manta Fantasta tuli Rajaportin Minnetonka, oikeesti kunnon keppariversio Mantasta. Manta-keppari on ihan kopio Mantasta, niin luonteeltaan kuin tiedoiltaan.

 
Niinpä mulle siis 21.12. on Mantan päivä. Hyvää synttäriä enkelikoira Mantalle! <3 
 
 
 Oh, love
How I miss you every single day
When I see you on those streets
Oh, love
Tell me there's a river I can swim that will bring you back to me
'Cause I don't know how to love someone else
I don't know how to forget your face
Oh, love
God, I miss you every single day and now you're so far away



 
Tänään vähän erilainen luukku, toivottavasti tykkäsitte!
 
- Senu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti