lauantai 9. joulukuuta 2017

LUUKKU 9: Millainen kisaaja olen?



Millainen kisaaja olen? Tänään olis tarkoitus puhua että minkälainen kisaajatyyppi olen. Listasin alle erilaisia tyyppejä mitkä kuvaa mua kisaajana. 

Millainen kisaaja olen?

 
Jännittäjä
 
Olen todellakin jännittäjä. Ennen kisoja päälle pukkaa hirveä jännitys, joka vain pahenee mitä lähemmäs kisapaikkaa päästään. Kisapaikallakin aluksi tärisen jännityksestä, mutta kun pääsen juttelemaan kavereiden kanssa ja kertaamaan ratoja jännitys unohtuu.
 
Viime tipassa kaiken tekevä
 
Kyllä, treenit on aina pakko jättää viime tippaan... Oikeastaan aina kisoihin lähden puoliksi treenanneena, en parhaassa mahdollisessa kunnossa. En ole kertaakaan kürissa vetänyt treenattua ratoja, täytyy myöntää että impronahan se aina menee... Pakkaaminenkin tapahtuu parhaimmillaan kisa-aamuna
 
Intoilija
 
Kisahypetys alkaa oikeastaan aina ennen kisoja ja äkkiä instastory täyttyykin kisapälätyksistä. Ennen kisoja saan motivaatiota treenata (tiedän että tää on ristiriidassa edelliseen kohtaan, mutta siis ratsastelen oikeasti paljon ennen kisoja mutta en kauhean hyödyllisesti aina, enkä treenaa niitä kürratoja).
 
Mydayn kuvaaja
 
Eipä taida olla kisoja joista en olisi mydayta kuvannut? Aina yleensä on kisamyday menossa, ja sitähän sitten kuvataan koko aika.
 
Ilmoittautumisen muuttaja
 
Sain joskus kommenttia siitä, että vaihdoin ilmoittautumistani koko ajan, nykyään en niin paljoa vaihtele vaan pyrin ilmoittautumaan vain kerran.
 
Aliarvioija
 
Suhtaudun itseeni aina kisoissa jokseenkin kriittisesti, ja usein mun suusta kuuleekin lauseita jotka ovat luokkaa "oon niin ruosteessa" tai "ei vitsi kaikki on niin kovatasosia muhun verrattuna"
 
Bilettäjä
 
Tätä tapahtuu kaikkialla, myös kisoissa. Kun kürin aikana olen seuraamassa muiden ratoja laulan ja tanssin hillitysti biisien mukana. Monesti lämppäilen toisten kürien aikana menemällä niiden biisien tahtiin. Useasti tulee vielä siellä radallakin "laulettua" biisien mukana.
 
Myyjä
 
Oikeastaan aina mulla on kisoissa myyntipöytä, joten myyjänähän mä siellä kanssa pyörin. Useimmiten tulee myymäänkin lähdettyä vähän valmistelemattomasti, niin että mukana ei ole paljoakaan myyntitavaraa.

 
 
Panikoija
 
Tämä liittyy ehkä jännittämiseen, mutta aina niin kotona kuin kisapaikalla tulee panikoitua kaikesta, milloin panikoinnin aiheuttaa aikainen lähtövuoro ja milloin tavaroiden unohtamisen pelko.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Tässäpä nyt nämä kisaajatyypit joihin itsekkin "syyllistyn". Toivottavasti piditte tästä luukusta, tämä oli omasta mielestäni tähän mennessä hauskin toteuttaa ;)
- Senu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti